KREŞE ALIŞMA SÜRECİNDE OKUL-AİLE VE ÇOCUK İLİŞKİSİ
Değerli anne babalar , karşılaşacağımız en temel problemlerden biride
çocuklarımızı anaokullarına ve kreşe alıştırma problemi olacaktır. Çocuklarımız
bu dönemde direnç gösterebilir hatta gitmemek için türlü normal dışı
davranışlarda bulunabilirler. Bu normal dışı davranışların başında öfke ve
ağlama ,karın ağrıları, mide bulantıları, altına kaçırma gibi davranışlar
gelmektedir.
Çocuklarımız için bu eğitim öğretim sürecinin yararları saymakla bitmez.
Çocukların sosyal ilişki kurma, sorumluluk alma özgüven geliştirme gibi zihinsel
ve duygusal gelişimlerinde büyük önem taşıyor. Bu yararları bir an olsun
aklımızdan çıkarmadan direnç gösteren çocuğumuzu yeni hayatına alıştırmaya
çalışmalıyız.
Çocuklarımızın yeni sürece alışmalarının ilk sac ayağı gidecekleri kuruma
gerek kayıt gerekse bilgilendirme çalışmaları esnasında onunla birlikte
olmanızdır. Kurum yetkilileri bilgilendirme yaparken çocuğumuzda yanımızda
olursa orada neler yapıldığı hakkında bilgi sahibi olur. Unutmayalımki
belirsizlik ve bilgisizlik hepimiz için bir korku ve stres kaynağıdır. Bu neden
çocuğunuz ile birlikte kayıt esnasına gidin, binanın içinde birlikte gezinin ve
mümkünse bir yetkili rehberliğinde binayı tanıyın. Yetkilinin eğitim öğretim
süreci hakkında sizlerle paylaşacağı bilgileri çocuğunuz ile birlikte dinleyin
ve daha sonra beraberce edindiğiniz bilgiler hakkında sohbet edin. Bunlar
çocuğunuzun zihnini sürece hazırlayacak ve edindiği bilgiler onu rahatlacaktır.
Bir anda tam gün yuvaya göndermek yerine önceleri yarım gün göndererek ya
da oyun gruplarıyla çocuğunuzun ortama alışmasını sağlayabilirsiniz. Yuvaya
başladığı ilk bir süre okulda beklemeniz yararlı olabilir; ancak bunu alışkanlık
haline getirmeyin.
Çocuklarımızın ilk deneyimlerinde yanlarında olmamız onları
cesaretlendirecektir. Bunun için ilk bir kaç gün birlikte okul veya kreş
bahçasinde birlikte oyunlar oynayın ve mümkün ise okula girip çıksın. Daha
sonraki günlarde o sınıfta iken siz birkaç gün kurum bahçesinde bekleyin. Bu
bekleyişlerde çocuk kendini güvende hissedecek ve alışma süreci hızlanacaktır.
Anvak bu durumu aşırıya kaçırmamız halinde çocuk okula karşı olumsuz duygular
besleyebilir. ”Demek ki okul tehlikeli bir yer ve ailem onun için beni yalnız
bırakmıyor” diye düşünebilir.
Ailenin okula dönük düşünceleride bu süreci etkileyecektir.
Eğer aileler okula dönük kaygılarını çocuğa yansıtırlarsa, öğretmen hakkında
olumsuz şeyler söylerlerse çocuklarımızda olumsuza kanalize olurlar .
Anaokul veya kreş çocuklarımızın ilk gerçek evden ayrılışını
temsil eder ve çocuklarımıza bu dönemde yapabileceğimiz en iyi iyilik onları sık
sık karşılaşacakları konusunda bilgilendirmektir.
|